Relations

………………….
Introduction

  • Invitation to Relations

………………….

Women and children, alone, with each other and with men, the closeness and the tensions, the vulnerabilities and the pressures, are the central concerns of my work. The starting point of image-making for me is the social reality of women’s experience in a male-dominated, male-defined world: the need to challenge the predominant stereotypes of women (as either passive/subordinate or active/sexually provocative) informs my approach.

Tending to photograph among friends and family as a way of recording and sharing events, relationships, feelings and perceptions, I resist being a tourist – a voyeur – in other people’s realities. I look to the specifics of my own life as subjects.

Grouped in complexes of 2, 4, or 12, the images define and expand each other’s implications and meanings in a radiating circular, rather than linear, sequence. The images play off and enrich each other in search of their meanings.

…………………

Les femmes et les enfants, seuls, ensemble et avec les hommes, leurs rapports intimes et leurs tensions, leur vulnérabilité et les pressions, constituent l’essentiel de mon travail. Le point s un monde dominé et définit par les hommes. Une préocupation constante du besoin de confronter les stéréotypes prédominants de la femme (soit passive/soumise ou active/sexuellement provocante) influence mon utilisation de la photographie.

Je prends les photos généralement parmi des amis et la famille pour remémorer et partager leurs évènements, leurs relations, leurs sentiments et leurs perceptions. Je résiste à envie d’être une touriste dans la réalité des autres – le sujets de mes photographies participent dans le procédé de formation d’images et font partie de mon environnement quotidien et de mes activités.

Les photographies sont exposées comme des images individuelles ou faisant partie d’un ensemble de 2, 4 ou 12 images. Vues dans leurs ensembles, les images s’enrichissent l’une l’autre et leurs sens respectifs prennent de nouvelles dimensions.

Galerie Articule, 1981

………………….

Greta Hoffman Nemiroff response